Екскурсія до Харкова
Другого листопада 30 учнів нашої школи не сиділи
звично за партами, а здобували й поглиблювали знання під час екскурсії до
Харкова.
Як і зазвичай за розкладом,
робочий день складався з шести уроків: історія, біологія, астрономія, трудове
навчання, етика, фізкультура.
Урок історії почався ще в автобусі, як
тільки виїхали за межі Полтави. Учні дізналися, що територія сучасної
Харківщини — це й є те Дике Поле, про
яке ми знаємо з народних дум, художньої літератури та «камеральних» уроків
історії. Екскурсовод Тетяна Іванівна з
туристичної фірми «Краєвид» так захопливо розповідала про минуле, що перед
нами, як живі, поставали картини сивої давнини з чумацькими валками, що
неквапом просувалися безмежним степом цим же шляхом, яким зараз прямували учні
сучасним комфортним автобусом до Харкова, споглядаючи красу осінньої природи та
незвичайні пам’ятники (наприклад, пам’ятник велосипедисту).
Урок біології відбувся в парку Фельдмана. Це дивовижний куточок природи з надзвичайно
красивими клумбами, рабатками, альпійськими гірками, альтанками, водограями,
безліччю декоративних рослин, скульптур, статуй, фігур, фігурок і фігурочок!.. А ще по всій території було розміщено
хризантеми найрізноманітніших розмірів, кольорів і відтінків. А головне, що
приваблює сюди щодня до трьох тисяч відвідувачів, — це тварини. Їх тут понад
200 видів, понад 3000 особин! Олені,
рисі, леви, вовки, верблюди, дикобрази, пуми, тигри, ведмеді! Лебеді, рожеві фламінго, папуги,
сови! А ще ж мавпи, мавпочки, мавпенята! Та переконайтеся самі! Загляньте сюди:
https://feldman-ecopark.com А ще краще — гайда в Харків, щоб
побачити все на власні очі!
Урок астрономії нам пощастило провести в Харківському планетарії. Це космічний та освітній
центр м. Харкова. Тут ми спочатку роздивлялися велетенські фотографії космосу,
а потім нас запросили до Зоряної зали. Тут відбувалися справжні дива! Ілюзія
перебування в космосі була настільки переконливою, що паморочилась голова. Ми бачили «падіння
зірки», навіть замовляли бажання J. Залюблений у свою справу
екскурсовод учив дітей орієнтуватися у просторі за Полярною зіркою,
розпізнавати сузір’я, видимі з Землі неозброєним оком, розповів про назви
деяких з них, дав можливість почути звуки Космосу. І з яким же трепетом ми всі
зраділи Сонечку, що зійшло на сході й освітило все навколо.
Прикро, звичайно, що навіть тут,
як і на звичайних уроках, немаленька частина дітей відверто нудилися, вважаючи урок нецікавим. Причому це були
старшокласники. L
І знову урок історії. Але тепер — історія
залізничного транспорту. Бо цей урок
проводився в Музеї історії та залізничної техніки Південної залізниці. Тут учні
ознайомилися з історією розвитку
магістралі з 1869 року до наших днів. Дітей вразила унікальна колекція харківського моделіста Федорова Б. С. Адже всі моделі паротягів (а їх тут десятки) виготовлені майстром
власноруч з підручних матеріалів, переважно з консервних бляшанок. Що важливо — моделі діючі! Ми мали змогу в
цьому переконатися, бо екскурсовод увімкнув міні залізницю, й діти спостерігали
за потягом, який за задумом автора виїжджав несподівано то з одного, то з
іншого тунелю, то піднімався вгору, то мчав униз. А ще нам продемонстрували невеличкий фільм, з
якого ми дізналися про можливості пожежного поїзда. Та не менше захоплення
викликав огляд на майданчику раритетної техніки, яка експлуатувалася
в різні періоди розвитку магістралі. Хочете дізнатися більше? Загляньте сюди: http://www.pz.gov.ua/dept/101320?lid=2
Затишна «Пузата хата» зустріла
нас пахощами смачних страв. Батьки подбали про своїх діток, дали їм у дорогу
немалі суми грошей. Та деякі дітки проігнорували поради вчителів та
екскурсовода, витратили гроші раніше на різні цяцьки, тому в їдальні обійшлися
борщиком. Зате інші дозволили собі порозкошувати! Борщі, супи, картопляне пюре, котлети по
–київськи, навіть сирники, торти, тістечка зникали з тарілок зголоднілих
екскурсантів з космічною швидкістю. Але
наші діти нічого не розбили, таці зі
стравами носили статечно, не гасали по закладу, за столами поводилися
культурно. Мабуть, це був залік з уроку
етики. Бо дуже приємно було вчителям
почути від касира, що діти наші
виховані, організовані, дисципліновані.
Вечоріло, коли ми приїхали на
хлібозавод «Кулиничі». Сувора дисципліна
відчувалася з порогу. На черзі урок трудового навчання. Дітей одразу нарядили в чепчики й фартушки та розсадили за столи. На
столах лежало приготовлене для кожної дитини тісто у формі продовгуватого
паска, на якому красувалося варення. Діти скручували його в такі собі рулетики,
які одразу ж потрапили в піч. Помивши руки, діти сіли дивитися коротенький
цікавий фільм про роботу підприємства, а
потім сіли пити чай з булочками, які щойно власноруч виготовили. Але найцікавіше чекало попереду! Вчителям теж
видали спецодяг, і всі рушили в цех! Тут ми мали змогу спостерігати злагоджену роботу
людей і техніки. Постійне гудіння
багатьох машин, шум, брязкіт, безперервний рух працівників зі стелажами на
колесах, висока температура повітря
давали поняття про важкі умови праці. Але спостерігати за процесом від
розділення тіста на порції до виходу готової хлібини було так цікаво! Шкода, що
нічого не вдалося торкнутися пальцем, бо з самого початку була обумовлена
сувора заборона навіть просто випростати руку. Діти маневрували між машинами,
стелажами й працівниками, парами взявшись за руки, вільну руку тримаючи за
спиною. Аякже, техніки безпеки дотримуватися треба!
І вже було зовсім темно, коли
зморені мандрівники з подарунками в руках (брошура й булочка з маком) всідалися
в автобус. Як би цікаво не було на екскурсії, а вдома найкраще!!!
Спитаєте про урок
фізкультури? А спортивна хода та подекуди й біг екопарком?
Піднімання сходами на 3-й поверх і спускання в підвал? З автобуса та в автобус? Це таки фізкультура!
Була учасницею уроків та записала враження
від них Тетяна Петрівна Іщенко
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.