КАБІНЕТ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ


КАБІНЕТ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ






Граф
ік консультацій
 практичного психолога, соціального педагога
 Абазівської ЗОШ І – ІІІ ступенів
Черевань О.І.

Дні  тижня
Години роботи
Зміст роботи
Понеділок
12.00 – 13.00

Консультування батьків 
Вівторок
13.00 – 14.00
Консультування батьків 
Середа


Методичний день
Четвер
13.00 – 14.00
Консультування  батьків
П’ятниця
11.00 – 12.00

Консультування батьків 

***************************************************************************************************************

[ 4 травня 2021 р. 14:50 ] Ольга Іванівна: 4 травня – Міжнародний день протидії булінгу❗❗❗

Організація Об’єднаних Націй визнала епідемію залякування і цькування і в 2012 році оголосила 4 травня – U.N. Anti-Bullying Day.
Верховна Рада України 18 грудня 2018 року прийнялаЗакон України № 8584 «Про внесення змін до деякихзаконодавчих актів щодо протидії булінгу», який впершевизнав юридично це поняття в українському законодавствіта передбачає відповідальність не тільки за вчинення, але йза приховування випадків булінгу.
🚩За данимиЮНІСЕФ, майже 70% дітей по всьому світу потерпають відцькування з боку однолітків. Наша країна входить до 10-ти європейських країн з найвищим рівнем булінгу (за даними різних джерел, Україна посідає 4-е місце).

‼ БУЛІНГ або ЦЬКУВАННЯ - це свідомі дії, що мають характер насильства і вчиняються однією дитиною, групою дітей або дорослою людиною стосовно іншої дитини або дорослого, які пов'язані з навчальним процессом.
Такі дії мають СИСТЕМАТИЧНИЙ характер, супроводжуються психологічним тиском та внаслідок них може настати шкода психологічному або фізичному здоров'ю. 
Основні ФОРМИ ПРОЯВУ булінгу:
- фізичний (штовхання, підніжки, ляпаси, стусани, бійки тощо);
- психологічний (принизливі погляди, жести, ігнорування, ізоляція, жарти, маніпуляція тощо);
- економічний (крадіжки, вимагання, пошкодження речей тощо);
- сексуальний (принизливі погляди, рухи тіла, жести, зйомки в роздягальнях, сексуальні погрози тощо);
- кібербулінг (приниження за допомогою мобільних телефонів, інтернету та інших електронних пристроїв).
(http://knowledge.org.ua/wp-content/uploads/2020/04/Stop-Bullying_19_12_25.pdf)

Булінг - це НАСИЛЛЯ! А виправдання насиллю бути не може!
************************************************************************

За даними МОЗ України, що грунтуються на висновках міжнародного дослідницького проєкту ESPAD, у 2019 році лише 6,7% опитаних підлітків в Україні не користувались соціальними мережам. Майже 45% підлітків проводять у соціальних мережах до 3 годин на день, а ще приблизно 50% – 4 та більше годин.

Водночас, суттєву загрозу для життя, здоров’я, розвитку та безпеки дітей становлять не лише шкідливі і небезпечні інформаційні матеріали веб-сайтів та групи в соціальних мережах, вміст чи учасники яких можуть схиляти дітей до вчинення суїцидів, а також і прояви булінгу та сексуального насилля в мережі Інтернет

Створення безпечного освітнього середовища, зокрема в інтернеті, формування навичок цифрової грамотності та поведінки у дітей у Всесвітній мережі, соціально-емоційна грамотність є важливими завданнями вчителів  та батьків!

Щоб якісно убезпечити дітей від небезпеки в Інтернеті, захисту дітей від впливу шкідливої інформації, запобіганню кіберзагрозам, таким як кібербулінг, секстинг, кібергрумінг, сексторшен, просимо ознайомитися з матеріалами за посиланням

Розділ  веб-сайту МОН «БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ» https://mon.gov.ua/ua/osvita/pozashkilna-osvita/vihovna-robota-ta-zahist-prav-ditini/bezpeka-ditej-v-interneti

 Платформа  цифрової освіти ДІЯ - освітній серіал для батьків «Безпека дітей в інтернеті»

https://osvita.diia.gov.ua/courses/serial-dlya-batkiv-onlayn-bezpeka-ditey

 Сайт  Міністерства цифрової трансформації - онлайн-посібник «COVID-19. Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів»

https://mon.gov.ua/ua/news/bezpechne-osvitnye-seredovishe-ta-formuvannya-povedinki-ditej-v-interneti-vazhlive-zavdannya-dlya-ministerstva

 

ТЕЛЕФОНИ ДОВІРИ

Національна дитяча гаряча лінія - 0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів)  або  116 111 (безкоштовно з мобільних телефонів)

Всеукраїнська дитяча лінія "Телефон довіри" - 0 800 500 21 80

Національна "гаряча лінія" по запобіганню торгівлі людьми - 0 800 500 22 50
          Національна "гаряча лінія" з питань насильства та захисту прав дітей - 0 800 500 33 50
          Цілодобовий телефон довіри з питань допомоги жертвам насилля у сім`ї - 044 451 5451

          Безкоштовна  цілодобова гаряча лінія для жертв домашнього насильства – 15- 47

          Безкоштовна  Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства – 116-123.

          Телефон гарячої лінії Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини - 044 253 75 89
          Телефонна "гаряча лінія" Міністерства освіти і науки України -
044 279 35 74
         
Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації

0 800 500 335 (з мобільного або стаціонарного телефону) або 116 123 (з мобільного)

Безоплатна правова допомога 0 800 213 103  (зі стаціонарних та мобільних телефонів) 

Благодійна організація «Світло надії», Центру для жінок, які опинились у складних життєвих обставинах за телефоном +38 (066) 829-55-73 або  (0532) 60-60-81 (вул. Монастирська, 32, м.Полтава); 

Служба у справах дітей Шевченківської районної у м. Полтаві (0532) 63-11-08

Полтавський міський центр соціальних служб для сімї, дітей та молоді – (0532) 60-73-93

Практичний психолог школи Черевань Ольга - 0999443602

************************************************************************************************************************8

У зв'язку зі зростанням чисельності випадків небезпечної поведінки дітей, зокрема обумовлених впливом соціальних мереж в Інтернеті, Міністерство освіти і науки України надсилає рекомендації (листа МОН від 10.03.2021 р. № 1/9-128) для проведення додаткових профілактичних заходів закладами освіти серед дітей та інформування батьків щодо компетентностей безпечної поведінки в цифровому середовищі.

Цифрове середовище, зокрема мережа Інтернет, сьогодні є не лише важливим джерелом інформації, але і способом комунікації, який нівелює перепони для спілкування. Через глобальний вплив COVID-19 діти проводять все більше часу в Інтернеті.

Зауважуємо, що право дитини на безпеку та захист є базовим та поширюється на її життєдіяльність як онлайн, так і офлайн. Разом з тим, не кожна дитина в Україні володіє достатнім рівнем знань щодо існуючих ризиків в цифровому середовищі та навичками безпечної поведінки в цифровому просторі.

Комунікація у віртуальному просторі має свої особливості. Так, інформаційно-комунікаційні технології є важливим інструментом у житті дітей під час здобуття освіти, соціалізації, самореалізації. Водночас, безконтрольне та безвідповідальне їх використання містить ризики для здоров’я, розвитку та благополуччям дітей, зокрема:

·         контактні ризики (сексуальнї експлуатації та зловживання, домагання для сексуальних цілей («грумінг», розбещення), онлайн-вербування дітей для вчинення злочинів, участь у екстремістських політичних чи релігійних рухах або для цілей торгівлі людьми);

·         ризики контенту (принизливе та стереотипне зображення та надмірна сексуалізація жінок та дітей; зображення та популяризація насильства та нанесення собі ушкоджень, зокрема, самогубств; принизливі, дискримінаційні або расистські вирази або заклик до такої поведінки; реклама, контент для дорослих);

·         ризики поведінки (залякування, переслідування та інші форми утисків, розповсюдження без отримання згоди сексуальних зображень, шантаж, висловлювання ненависті, хакерство, азартні ігри, незаконне завантаження або інші порушення прав інтелектуальної власності, комерційна експлуатація);

·         ризики для здоров’я (надмірне використання призводить до позбавлення сну та фізичної шкода).

Найбільшої уваги щодо профілактики потребують підлітки (12-17 років), оскільки це етап активного формування самооцінки, інтересів, моральних уявлень, соціальних установок та потреби в спілкуванні з однолітками. Підліток прагне отримати новий досвід та яскраві емоції, дізнатися, на що він здатний та усім продемонструвати свою винятковість, а соціальні мережі стають для нього платформою для отримання визнання та самоствердження. Однак, несформована психіка, емоційна нестабільність через великий потік інформації, можливі соціальні невдачі та бажання втекти від реальних проблем, вимушена ізоляція під час карантину знижують критичність підлітків до обраних ними способів поведінки. Підлітки в силу вікових особливостей намагаються відокремитись від батьків, відійти у бік і знайти себе. Якщо ж це не вдається, підлітки починають втрачати інтерес до життя, не даючи собі можливості знаходити інші варіанти розв’язання проблеми. Такі підлітки є найбільш вразливою групою для небезпечних челенджів та «груп смерті».

Челендж (англ. Challenge) – жанр інтернет-роликів, в яких блогер виконує завдання на відеокамеру і розміщує його в мережі, а потім пропонує повторити завдання своєму знайомому або необмеженому колу користувачів. Саме слово челендж зазвичай перекладається як «виклик» у контексті словосполучення «кинути виклик».

Найбільш небезпечними останнім часом стали челенджі:

·         «вогняний челендж» (Fire challenge);

·         «падіння в стрибку» (Tripping jump challenge);

·         «проломити-череп-челендж» (Skull-breaker challenge);

·         «отруєння капсулами для прання» (Tide pods challenge);

·         «суїцидальний челендж Момо»;

·         «удушення/непритомність/втрата свідомості» (Choking/fainting/pass-out challenge);

·         «контрольована задуха» (Вlackout challenge);

·         «вибух розетки» (Outlet Challenge);

·         «вистрибни з автомобіля» (Drake «In My Feelings»);

·         «я без свідомості» (Pass out prank, Shocking games) тощо.

Безпечна поведінка в цифровому середовищі включає в себе сукупність знань, умінь та цінностей щодо:

·         1) прав людей (зокрема права в цифровому середовищі);

·         2) електронної участі (участь у прийнятті рішень);

·         3) збереження здоров’я під час роботи з цифровими пристроями;

·         4) механізмів захисту прав, що порушуються в Інтернеті, а також способів отримати допомогу (див.: Керівництво із соціально-педагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в Інтернеті. Навчально-методичний посібник/Черних О. – Київ, 2017.).»

********************************************************************

 

Позитивне спілкування між батьками та педагогічними працівниками необхідне для побудови партнерських взаємовідносин між закладом освіти та родиною. 

 

Поради батькам щодо безпечної поведінки дитини в цифровому середовищі:

*       говорити з дитиною про безпеку в Інтернеті та допомагати розвивати критичне мислення, вчити робити аргументований вибір та нести відповідальність за його результати. Проста заборона використання ґаджетів може призвести до втрати довіри дитини до дорослого та приховування нею своїх захоплень. Найперше варто говорити, пояснювати, формувати культуру використання Інтернету в повсякденному житті;

*       будувати відкриті та довірливі стосунки з дитиною щодо використання технологій: підтримувати спілкування, давати поради. Дитина має знати, що дорослий поруч і готовий допомогти;

*       разом з дитиною переглядати матеріали на її улюблених веб-сайтах та грати в її улюблені Інтернет-ігри. Це допоможе краще зрозуміти інтереси дитини, її захоплення та причини такого вибору. Також це може стати приводом для невимушеного початку розмови про безпеку в Інтернеті;

*       формувати корисні звички використання ґаджетів та цифрового середовища, розвивати цифрові, соціальні й емоційні навички, такі як: повага, емпатія, критичне мислення, відповідальна поведінка та психологічна стійкість;

*       підвищувати самооцінку дитини, дозволяти дитині самостійно робити вибір і бути відповідальним за нього, вчити моделям поведінки із негативним досвідом в Інтернеті;

*       заохочувати користуватись ґаджетами в зонах видимості дорослих. Це допоможе тримати під контролем, з ким ваша дитина контактує в Інтернеті через телефон, планшет, смарт-телевізор, ігрову приставку та інші пристрої, підключені до Інтернету;

*       встановлювати часові межі користування ґаджетами, щоб балансувати час, проведений в режимі онлайн та флайн;

*       контролювати додатки, ігри, веб-сайти та соціальні мережі, якими користується дитина, та їх відповідність віку дитини;

*       вчитись встановлювати на ґаджети дитини батьківський контроль, вимикати можливість спілкування або обміну повідомленнями в онлайн-чатах та функцію «поділитися розташуванням» у налаштуваннях додатків чи ігор, оскільки це може наразити дитину на небезпеку у вигляді небажаного контакту чи розкрити її фізичне місце розташування;

*       перевіряти налаштування приватності в іграх та соціальних мережах, якими користується дитина, наявності в її профілі ввімкнених налаштувань приватності. Обмежити коло осіб, які можуть контактувати з дитиною та просити дитину радитись, перш ніж додавати нових друзів;

*       використовувати доступні технології для налаштування батьківського контролю на пристроях, які можуть обмежувати шкідливий контент, контролювати дії дитини та обмежувати чи блокувати час користування підключеними до Інтернету пристроями або окремі функції (наприклад, камери, покупки через мобільні додатки);

*       бути уважними до ознак страху чи тривоги, зміни поведінки, режиму сну та апетиту. Спостерігати, як дитина будує контакти зі світом: якщо більше сидить у ґаджетах, замкнута й не може описати свій стан; не знаходить слова, щоби розповісти про свої почуття та проведений день; якщо наживо не спілкується, не ходить у гості, не ходять в гості до неї; слухає депресивну, параноїдальну музику; має відсторонений погляд, апатію, дитина млява, має поганий апетит, не має інтересу в очах – у такому разі треба звертатися до фахівців і знати, куди звернутися за додатковою порадою та підтримкою, а також повідомляти дитині, куди вона може у разі потреби звернутись по допомогу. Важливо рахуватися з почуттями підлітка і не заперечувати їх, треба легалізувати ці почуття і дати дитині зрозуміти, що її приймають і про це можна говорити у родині.

 

У разі виявлення, що дитина стала жертвою будь-яких проявів насильства чи експлуатації, вербування чи маніпуляцій в цифровому просторі, варто одразу звернутись до Національної поліції України та надіслати повідомлення про правопорушення до департаменту кіберполіції Національної поліції України за посиланням (цілодобово) (див.: Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів).

Психологічну допомогу та підтримку можна отримати за номерами телефонів:

1) Національна гаряча лінія з питань протидії насильству та захисту прав дитини (Пн – Пт з 12:00 до 16:00):

·0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних);

·16 111 (безкоштовно з мобільних).

2Онлайн консультація для підлітків в Teenergizer.

3) Чат-бот у Telegram і Viber допоможе дізнатись, куди звертатись за допомогою.

4) Практичний психолог, соціальний педагог школи Черевань О.І.

****************


 

 






**********************************************************************************


   Емоційне вигоряння – це зміни в поведінці людини внаслідок емоційного виснаження, до якого призводять багато факторів, зокрема постійне перебування у стані стресу.

    Батьки, які не впоралися зі стресами та стикнулися з емоційним вигорянням, можуть зриватися й кричати на дітей. І незважаючи на те, що більшість батьків усвідомлюють, що їхні дії помилкові, ситуація може повторюватися знову й знову. Що менша дитина, то серйознішими можуть бути наслідки батьківських емоційних зривів для її здоров’я. Адже маленькі діти сприймають негативні емоції батьків як сигнал, що «мама (тато) мене не любить».

Як подолати синдром емоційного вигоряння?

1) Більше відпочивайте. 

Організму потрібен хороший відпочинок. Візьміть вихідний або відпустку; приділіть час собі; займіться тим, чим давно хотіли зайнятися, але не мали змоги. Під час невеликого відпочинку організм відновить сили, і незабаром ви повернетеся до своїх звичних справ із абсолютно іншим настроєм.

2) Навчіться просити про допомогу. 

Попросіть близьких допомогти вам з дитиною, зніміть із себе хоча б частину щоденного навантаження. Просіть надати вам будь-яку посильну допомогу. Особливо актуально це в тому випадку, якщо ви – батько-одинак чи матір-одиначка.

3) Приймайте недоліки. 

Усвідомте той факт, що всі люди різні й ніхто не ідеальний. Почніть ставитися до себе більш поблажливо, приймайте

себе такою/таким, якою/яким ви є.

4) Відкладіть убік другорядні справи.

 Відкладіть другорядні справи, які збиралися переробити, подумайте про себе, адже виснажені батьки не зможуть повноцінно справлятися зі своїми батьківськими

обов’язками.


5) Висипайтеся. 

Забезпечте собі стабільний 8-годинний сон. Щоб уникнути виснаження організму, слід висипатися хоча б кілька разів на тиждень. Навчіться лягати до опівночі й вставати не пізніше 7–8 ранку.6) Шукайте внутрішній ресурс.

 Використовуйте всі можливі ресурси, які

допоможуть вам поліпшити емоційний стан. Це можуть бути хобі, сеанси масажу, похід у кіно або в ресторан, поїздка за місто, зустрічі з друзями.

7) Позбувайтеся почуття провини за власні задоволення. 

Якщо ви зробили щось для себе (залишили малюка з бабусею, а самі пішли розважатися з друзями), не звинувачуйте себе. Пам`ятайте, що діти відчувають емоційний стан батьків, і якщо ви радісні, то такий самий душевний підйом відчуватимуть і ваші діти. Однак не вдавайтеся в крайнощі – намагайтеся стежити за балансом того, що ви робите для

себе й для дитини.

8) Регулярно харчуйтеся й гуляйте на свіжому повітрі. 

Прогулянки по 40 хвилин на день, навіть у місті, можуть істотно поліпшити ваш емоційний стан.

Більше інформації ви можете знайти у буклеті для батьків від  UNICEF Ukraine  http://bit.ly/3pDSYBQ

***********************************************************************************







**************************************************** 

    Рекомендації вчителям та батькам по взаємодії з тривожними дітьми
    1. Дотримуйтеся позитивної моделі виховання: емоційне тепле ставлення батьків і педагогів, постійна щира увага до потреб та інтересів дитини, не ігноруйте почуттів дитини, якомога менше зауважень.
    2. Враховуючи підвищену чутливість до зовнішнього оцінювання тривожних дітей:
не акцентуйте уваги на невдачах;
давайте право на помилку;
опитування тривожних дітей варто робити всередині уроку;
не порівнюйте дитину з оточенням, лише із самою собою, з власним результатом;
оцінюйте тільки дію, вчинок, а не всю особистість;
не соромте прилюдно, не принижуйте гідності, не вимагайте прилюдного каяття.
    3. Сприяйте підвищенню самооцінки дитини:
частіше хваліть, але не за здібності, а за зусилля, старання;
частіше звертайтесь на ім’я;
не ставте завищених вимог;
введіть щоденний ритуал « Бюро гарних новин»;
заведіть у класі «Банк успіху», озвучуйте здобутки, досягнення учнів;
сприяйте підвищенню соціального статусу дитини серед однолітків;
створюйте педагогічні ситуації гарантованого успіху;
допомагайте виявляти себе, самостверджуватися в різних аспектах шкільного життя.
    4. Забезпечте підтримку перед травматичними подіями і під час них:
Заздалегідь обговоріть, як відбуватиметься контрольна, моніторинг;
    Обирайте зручний для дитини спосіб перевірки знань (письмо чи на одинці з вчителем);
    Частіше застосовуйте візуальну (погляд) і тактильну (дотик) підтримку;
    Намагайтесь знизити значущість ситуації, відмовитися від порівняння себе з іншими і бажання бути вищим;
    Зосередитися на завданні;
    Намагайтеся скорегувати установку на надмірну вадливість успіхів у навчанні (перенесіть акцент з оцінки результату на процес як чергову сходинку до успіху);
    Використовуйте позитивне підкріплення під час відповіді.
    5. Уникайте виникнення зайвих, необов’язкових психотравматичних ситуацій (не примушуйте виступати на сцені, олімпіадах).
    6. Не експлуатуйте надмірну відповідальність тривожних дітей, не давайте доручень, пов’язаних із підвищеною відповідальністю (особливо – за інших дітей).
    7. Залучайте тривожних дітей до корекційних занять з психологом (відпрацювання конструктивних засобів поведінки у складних ситуаціях, засвоєння прийомів подолання хвилювання, тривоги;зміцнення впевненості у собі, розвиток самооцінки і мотивації).
*************************************************************************

Чому дитина може бути "неслухняною"?

Ось найпоширеніші причин непослуху дитини з книг "Бавимося разом" (психолога Алли Слотвінської):
1️⃣ Перевірка любові.
2️⃣ Вікові кризи.
3️⃣ Нереалістичні батьківські вимоги.
4️⃣ Відсутність чітких меж або перевірка їх на міцність.
5️⃣ Дослідницька цікавість.
6️⃣ Привертання уваги.
7️⃣ Відстоювання своєї думки або боротьба за владу.
8️⃣ Опір гіперопіці та надмірному контролю.
9️⃣ Наслідування батьків;часті сварки між батьками.
Як бачите, немає у списку причин: "непослух заради непослуху" або "навмисний непослух, аби позлити батьків".
Будь-яка поведінка дитини (а надто - та, яка не подобається батькам) має причину. Шукайте цю справжню причину. І не карайте дітей. Це болісно і неефективно.
Звертайтесь на консультацію до психолога!!!! Ви  разом з ним зможете знайти саме ту  причину, а також рішення для її нейтралізації.
**************************************************************************









**************************************************************************

Запрошую долучитись до Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства».

У період з 25 листопада по 10 грудня у нашій школі триватиме щорічна Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства», метою якої є привернення уваги громадськості до актуальних для українського суспільства проблем подолання насильства сім’ї, протидії торгівлі людьми і жорстокого поводження з дітьми та забезпечення рівних прав жінок та чоловіків.

 

ПРОПОНУЮ ВАМ ПОГОВОРИТИ З ДИТИНОЮ ПРО НАСИЛЬСТВО

Як поговорити з дитиною про насильство? Як навчити її захистити себе?

Можна думати, що це дуже складно.

Ми пропонуємо вам почати з 5 СТОП-правил, дотримання яких допоможе дитині захистити себе.

🛑СТОП-НЕЗНАЙОМЕЦЬ🕶
🛑СТОП-ФОТО📷
🛑СТОП-ДОТИК😔
🛑СТОП-СЕКРЕТ🤐
🛑СТОП-СТРАХ😲

❗️1 плакат – 5 правил – 10 хвилин. Приділіть цей час дитині, щоб захистити її. Це не складно.



 *********************************************************************

У школах України навчається близько 4 мільйонів дітей. 96% дітей від 10 років – активні користувачі Інтернету. 67% дітей зазначають, що стикалися в Інтернеті з матеріалами, які їх засмутили. Тож, більше половини дітей, які активно користуються Інтернетом, є незахищеними в мережі.

Найбільші ризики в Інтернеті для дітей можна поділити на такі категорії - секстинг, онлайн-грумінг та сексторшен, кібербулинг. Оскільки нанести шкоду може не тільки контент, який розміщений в мережі, а і дії - як самих дітей та підлітків, так і злочинців.

Секстинг — це обмін власними фото-, відео- та текстовими матеріалами інтимного характеру, із застосуванням сучасних засобів зв’язку: мобільних телефонів, електронної пошти, соціальних мереж. Секстинг стає все більш популярним серед підлітків. Будь-яка дитина може надіслати своє зображення, якщо в неї є пристрій з камерою та доступ до Інтернету.

Онлайн-грумінг — це побудова в мережі Інтернет дорослим/ групою дорослих осіб довірливих стосунків з дитиною (підлітком) з метою сексуального насильства онлайн чи у реальному житті.

Сексторшен — налагодження довірливих стосунків із дитиною в Інтернеті з метою отримання приватних матеріалів, шантажування та вимагання додаткових матеріалів чи грошей.

Кібербулінг — систематичне цькування та вчинення насильства за допомогою засобів електронної комунікації. Він може відбуватися в соціальних мережах, месенджерах, ігрових платформах та мобільних телефонах. Це неодноразова поведінка, спря- мована на залякування, провокування гніву чи приниження тих, проти кого він спрямований. 

Профілактика шантажу в цифровому просторі Stop Sexting

https://drive.google.com/drive/folders/1bg6W7wefCjLrhAwVN2FQPfVRdJOhZdeG 

Схема реагування на випадки онлайн сексуального насильства щодо дітей з боку неповнолітніх.

Проговоріть з дитиною, які вона має зробити дії у ситуації, якщо онлайн ризик з нею трапився:

1.     Якщо людина питає приватну інформацію, просить надіслати інтимні фотографії чи відеоматеріали, відправляє свої інтимні фотографії без вашої згоди на те, вимагає матеріали інтимного характеру, шантажує приватними матеріалами, то варто у такому випадку завершити спілкування.
Цей крок є необхідним для захисту себе від подальших дій кривдника. 

2.     Зробити скрін-докази - адже без них неможливо буде притягнути порушника до відповідальності, про що ми говорили вище. 

3.     Звернутись до батьків/дорослого за допомогою.

Уточнення - діти можуть самостійно подавати скарги до правоохоронних органів, але є ризик, що це викличе додаткові питання з боку працівників даної структури. Також дитині знадобиться підтримка дорослого протягом всього шляху розслідувань. 

4.     Якщо контент був розповсюджений у мережі, то слід звернутись до адміністрації ресурсу чи соціальної мережі з запитом на видалення матеріалів та блокування користувача. 

5.     Звернутись до поліції або кіберполіції (https://ticket.cyberpolice.gov.ua/) та надати їм скріни-докази для того, аби притягнути порушника до відповідальності.

6.     Отримати психологічну допомогу, психосоціальну підтримку для попередження впливу наслідків. 

Урядова консультаційна лінія з питань безпеки дітей в Інтернеті – 1545 (далі обрати "3")

Консультаційна лінія, в першу чергу, орієнтована на:

дітей, які зіштовхнулись із проблемами онлайн,

дорослих, чиї діти мають проблеми в мережі Інтернет.

Проте зателефонувати та отримати консультацію може кожен, хто цікавиться питаннями захищеності дитини в Інтернеті.

Спеціалісти 1545 (далі обрати "3") працюють цілодобово та надають інформацію щодо:

безпечної поведінки в цифровому середовищі для попередження насильства,

порушення прав та інших зловживань в Інтернеті,

шляхів реагування на негативний онлайн-досвід.

Більше інформації за посиланнями:

Більше інформації щодо розвитку дитини у різні вікові етапи та вплив цього на онлайн поведінку - https://stop-sexting.in.ua/wp-content/uploads/2020/06/dovidnyk-dlya-batkiv.pdf

Більше інформації про попередження та реагування на випадки онлайн ризиків для педагогічних працівників - https://stop-sexting.in.ua/wp-content/uploads/2020/09/dovidnyk_dlya_pedagogichnyh_praczivnykiv.pdf 

*****************************************************
Дисциплінуємо дитину: поради батькам

Привчити дитину до дисципліни не тільки в інтересах батьків. Усвідомлення меж покращує загальний настрій дитини, полегшує її взаємодію з людьми. Одна з найбільших проблем для батьків полягає в тому, як дисциплінувати дитину, щоб вона виросла щасливою і пристосованою до життя, уміла не тільки користуватися своїми правами, а й виконувала обов'язки. Дисциплінована дитина знає, що привілеї потрібно заробити.
Щоб зрозуміти, як прищепити дитині дисципліну, батьки перш за все повинні відокремити поняття «дисципліна» від пов'язаних із ним негативних контекстів. Дисципліна не означає покарання або позбавлення привілеїв. Це поняття радше пов'язане з гарною поведінкою, самоповагою, управлінням своїми емоціями, повагою до інших і здатністю долати стреси.
Розгляньмо декілька порад стосовно того, як батьки можуть дисциплінувати дитину.
1. Зберігайте спокій у ситуаціях, коли дитина виявляє непослух. Пам'ятайте, що в цій ситуації ви дорослий, і якщо підвищуєте голос або кричите на дитину, то відмовляєтеся від своєї влади, опускаєтеся на один рівень із дитиною.
Крім того, така ваша поведінка вчить дитину, що прояви гніву і втрата самоконтролю – цілком прийнятні.
2. Дисциплінування дитини має бути позитивним. Не варто критикувати дитину за те, що вона щось зробила неправильно. Натомість скажіть їй, що якби вона вчинила по-іншому, це могло б мати кращі наслідки. Є шанс, що наступного разу дитина вчинить по-іншому.
Якщо дитина не до кінця виконала доручену їй роботу, наприклад, не прибрала речі у своїй кімнаті, ви можете сказати їй, що вона добре зібрала іграшки, але чомусь забула прибрати ліжко. Її кімната виглядала б красивіше, якби вона прибрала до кінця.
3. Будьте послідовними. Це одне з основних правил дисциплінування дитини. Якщо ви дієте непослідовно, це бентежитиме дитину. Дозволяючи їй сьогодні покататися на вулиці на велосипеді, завтра вам не варто забороняти їй це без особливої причини. Установивши для дитини заборону грати в комп'ютерні ігри як покарання за те, що вона не вивчила уроки, ви й надалі не повинні виявляти поблажливість у схожих випадках і дозволяти їй гратися в ігри.
4. Демонструйте дитині позитивний приклад. Якщо ви прагнете, щоб дитина була ввічливою з незнайомцями або запитувала дозволу, перш ніж брати чиїсь речі, не виявляйте грубість у ставленні до людей у її присутності. Прищеплюючи дитині звички здорового харчування, ви й самі маєте вживати тільки здорову їжу.
Якщо ви хочете, щоб дитина вела здоровий спосіб життя і займалася спортом, вам потрібно не просто змушувати її кататися на велосипеді, а вирушати на велосипедну прогулянку разом із нею. Нехай велопрогулянки стануть у вашій родині веселим заняттям або сімейною традицією, а не обов'язком.
5. Ніколи не кажіть дитині фразу: «Тому що я так сказав», щоб показати, що ваші слова не підлягають обговоренню і дитина повинна вам підпорядкуватися. Це неефективний спосіб дисциплінувати дитину. Краще спокійно, але наполегливо поясніть їй, чому вона повинна діяти так чи інакше і чому ваші слова не обговорюються.
Пояснюйте дитині свої рішення: не відмовляйте їй у такому привілеї тільки тому, що вона ще дитина.

Матеріали взяті із сайту

*****************************************************
Поради батькам. Як  організувати
навчальний процес вдома

1. Дотримуватися режиму дня
Дитині дуже важко буде повертатися до навчальних буднів, якщо зараз її графік сильно зсунеться. Тож бажано продовжувати лягати спати, прокидатися, харчуватися і гуляти в один і той самий час.
2. Скласти розклад занять
Для того, щоб ефективно організувати навчальний процес вдома, потрібно включити навчання в режим дня дитини. Щоб вона чітко знала, що вранці вона 2 години займається, до прикладу, математикою і проходить онлайн-курс з англійської мови, а після обіду створює проект (робить поробку) і читає.
         Зазвичай найпродуктивнішим часом для навчання є ранок. Хоча, звісно, складаючи розклад, орієнтуйтеся на особливості власної дитини.
В онлайн-заняттях і дистанційному навчанні загалом ви можете регулювати навантаження і вибудовувати гнучкий графік. Тож навчальні години можуть тривати трохи більше або менше, залежно від віку дитини та її індивідуального темпу.
Якщо молодшому школяру важко морально впоратися з певним обсягом роботи, запропонуйте йому намалювати на аркуші кола, які відповідають кількості необхідних завдань, і по черзі розфарбовувати чи закреслювати їх. Виконали одне завдання - і закреслили коло.
3. Організувати робочий простір
На ефективність навчання дуже впливає робоче місце. Тож, щоб дитина могла зосередитися на виконанні завдань, потрібно забезпечити її комфортним та зручним робочим місцем. Адже навчання на дивані або лежачи в ліжку, буде сприяти відволіканню і шкодити здоров'ю дитини. Тому виберіть окремий куточок у будинку та обладнайте його.
Кімната, в якій дитина буде займатися навчальною діяльністю, має добре вентилюватися, щоб школяр міг дихати чистим повітрям, а не пилом, який накопичується за цілий день в погано вентильованому приміщенні.
4. Усунути фактори, що можуть відволікати дитину
Середовище, що не відволікає увагу, дозволить школярам навчатися ефективно та допоможе почуватися більш спокійно. Тож під час виконання завдань дитиною намагайтеся забезпечити відсутність сторонніх шумів - вимкніть сповіщення мобільного телефону, комп'ютера, телевізор та радіо, голосно не розмовляйте.
Якщо у вас є малюк, намагайтеся підлаштувати час для навчання в тиху годину (коли він спить).
Певна фонова музика може допомогти дитині налаштуватися на навчання, але важливо, щоб вона не була занадто голосною і не стала відволіканням.
5. Робити регулярні перерви
Під час виконання завдань важливо кожні 25-30 хв робити короткочасні перерви для виконання зорової гімнастики, випивання склянки води тощо. А кожні 45-60 хв - влаштовувати перерви протягом 10-15 хвилин, щоб розім'яти руки та ноги (танці, заняття спортом), уникнути перенапруження очей від комп'ютерного монітору та залишатися сконцентрованим.
 Адже навчання невеликими блоками дозволяє мозку краще зрозуміти та зберегти інформацію. А фізична активність покращує кровообіг, активізує фізіологічні процеси, що сприяють сприйняттю, відтворенню й опрацюванню інформації.
 Крім фізичних вправ, дитина може під час перерви зайнятися справами по дому (скласти іграшки, погодувати риб тощо) чи погратися.
 Але дуже важливо, щоб під час відпочинку дитина уникала перебування перед монітором (не гортала стрічку новин у соціальних мережах, не переглядала відео та не грала в комп'ютерні ігри), щоб її оченята могли повноцінно відпочити.
6. Чергувати онлайн-навчання з іншими видами навчальної діяльності
 Бажано включати в навчальний час не лише слухання онлайн-лекцій чи виконання завдань на комп'ютері, а й роботу в зошиті, читання книг, створення проектів, спостереження, експериментування.
 Важливо навчити також дитину конспектувати, робити замітки для кращого засвоєння та запам'ятовування інформації.
 І не забувайте влаштовувати перевірку знань після засвоєння інформації - нехай дитини відповідає на запитання, переказує, проходить тести, робить контрольні та олімпіади. При цьому «вимірюйте» успішність навчання якісними, а не кількісними показниками. Критеріями можуть бути розуміння правил, точність виконання математичних операцій, грамотність письма тощо. Це орієнтує дитину на реальний результат, а не його імітацію.
7. Мотивувати дитину до успіху
Мотивація може бути різною - зовнішньою (заохочення, як-то дозвіл погратися на комп'ютері, купити іграшку тощо) та внутрішньою - власне пізнавальний інтерес дитини (який підвищується від підтримання допитливості дитини, похвали за її досягнення тощо).
Звісно, ви можете поєднувати обидва види мотивації, але більш ефективним для дитини буде вироблення саме внутрішньої.
Пам'ятайте: ваші заохочення та уважність показують дитині, що ви пишаєтесь її роботою і її зусилля не залишаються непоміченими.
8. Спілкуватися з іншими
Комунікація може також допомогти підвищити ефективність навчання в Інтернеті. Можна зв'язатися з учителями, зареєструватися на форумах, підтримувати зв'язок з батьками однокласників вашої дитини.
Можна об'єднатися й створити групу, де будете ділитися корисними ресурсами та досвідом. При цьому в дітей може бути власна група, де вони зможуть ставити запитання, допомагати один одному вирішувати завдання, ділитися враженнями тощо.
При цьому намагайтеся не порівнювати успіхи вашої дитини з іншими, адже всі вони - унікальні та розвиваються у власному темпі. Нехай діти чують від вас слова підтримки та отримують завдання, які відповідають їх рівню, цілям і потребам.
9. Залучатися до процесу навчання
Залишайтеся причетними до дистанційного навчання вашої дитини, допоможіть їй скласти графік, розібратися з цілями та курсами, налагодити режим дня.
Молодші школярі, крім того, на початку онлайн-навчання потребують значної допомоги від дорослих. Батькам, можливо, буде потрібно допомогти дитині увімкнути пристрій, увійти в додаток, прочитати інструкції, натиснути в потрібному місці, ввести відповіді тощо.
Однак пам'ятайте: чим старшою є дитина, тим більше вона має займатися самостійно. З сьомого-восьмого класу варто підключатися до його занять лише за потреби. Підлітки цілком здатні самостійно опановувати матеріал, здавати тести та організовувати своє навчання. Тож створіть дитині такі умови, в яких вона буде відчувати свою відповідальність за навчання.
При цьому цікавтеся її успіхами, враженнями від онлайн-навчання, попросіть ділитися труднощами, підтримуйте свого школяра.


Матеріали запозичені  з сайту https://sch8.edu.vn.ua/poradu.html
******************************************************
Стрес. Засоби подолання стресу!


Стрес (пер. з англ. stress – напруга) – система реакцій організму у відповідь на будь-яку висунуту до нього вимогу. Стрес – це відповідь на загрозу, реальну чи уявну.
Виникнення і переживання стресу залежить не стільки від об’єктивних, скільки від суб’єктивних чинників, від особливостей самої людини: оцінки нею ситуації, зіставлення своїх сил і особливостей з тим, що вимагається, та ін. Будь-яка несподіванка, що порушує звичний перебіг життя, може стати причиною стресу або стресором. При цьому не мають значення зміст самої ситуації та ступінь її об’єктивної загрози. Важливим є саме суб’єктивне ставлення до неї.
Неможливо думати, що можна повністю уникнути стрессу. Певний обсяг чи рівень стресів в нашому житті є природним. «Перш за все варто розуміти, що стрес досить корисна річ для нашого організму. Він допомагає мобілізувати сили, ресурси, які в своєму щоденному житті не задіюємо. Тому час від часу знаходитись у стресовому стані корисно» - говорять психологи.
Всім нам потрібно навчитись керувати своїм стресом. Адже часто з’являються ситуації, які викликають негативні емоції: на роботі, в школі чи в особистому житті час від часу виникають непорозуміння, і щоб їх вирішити та заспокоїтись, ми використовуємо різноманітні поради, хитрощі чи методи.
         Якщо ж стресів забагато і подолати їх стає складно, пропонуємо декілька  методів, як заспокоїтись.
1.       "Дихання по квадрату» – це одна з найпростіших методик швидкого заспокоєння. Ви повинні дихати діафрагмою. Коли ви вдихаєте, ваш живіт і грудна клітка розширюються, щоб звільнити місце для повітря, а коли видихаєте – вони знову стискаються. 
·        Вдихніть через ніс, рахуючи до 4
·        Затримайте дихання, рахуючи до 4
·        Видихніть через рот, рахуючи до 4
·        Затримайте дихання, рахуючи до 4
2.        Харчуйтеся повноцінно та якісно! Слідкуйте за харчуванням та забезпечте свій організм необхідними макро- та мікроелементами, жирами, білками та вуглеводами. Збалансоване та якісне харчування – безперечний аргумент проти стресу.
3.       Займіться спортом. Вправи є досить ефективним методом боротьби з будь-яким стресом. Фізичне навантаження збільшує вироблення ендорфінів, від яких мозок почувається краще. 
4.        Слідкуємо за своїми емоціями. Коли ми знаходимось в стані стресу, то емоції нас захлинають. У цей час важливо відволіктись, перефокусуватись із негативних емоцій на позитивні.
5.       Слухайте музику. Звукова терапія давно використовується для релаксації і відновлення здоров’я
1.     Weightless” by Marconi Union
2.     Electra” by Airstream
3.     Mellomaniac(Chill Out Mix)” by DJ Shah
4.     Watermark” by Enya
5.     Strawberry Swing” by Coldplay
6.     Please Don’t Go” by Barcelona
7.     Pure Shores” by All Saints
8.     Someone Like You” by Adele
9.     Canzonetta Sull’aria” by Mozart
10.                  We Can Fly” by Rue du Soleil (Café Del Mar)
6.       Ще один з найпростіших і швидких методів – позитивне мислення.
Користь від позитивного мислення:
Ø профілактика хронічного стресу
Ø  зниження підвищеного артеріального тиску
Ø  профілактика хвороб, що виникають під час стресу
Ø  підвищення імунітету до інфекційних хвороб, наприклад, грипу, застуди
Ø  зниження проявів хронічних запальних хвороб, наприклад, артрозу
Ø  покращення впевненості в собі
Ø  розвиток лідерських навичок та стійкості
Ø  покращення стосунків та збільшення корисних соціальних контактів

7.       Здоровий сон! Cон – основна складова здорового життя. Дорослі мають регулярно cпати 7 або більше годин на добу.

Ці методи можна використовувати як окремо один від одного, так і послідовно – дихання, відволікання та налаштовування на позитивні думки. Пам’ятайте: ми притягуємо те, про що думаємо".

Перевірити свій рівень тривожності, стресу чи депресії можна за посиланням.

Тест на Ваш рівень тривожності, стресу та депресії  



Якщо показники мають високий рівень рекомендовано звернутися на косультацію до психолога!
*****************************************************

На сьогоднішній день ми живемо у період з яким раніше не стикалися. Саме зараз ми найбільше прагнемо підтримки та відчуття, що поруч завжди будуть близькі люди. У сучасному світі ми можемо спілкуватися з рідними та друзями незалежно від відстані, яка нас розділяє, залишаючись при цьому вдома. Та не для всіх рідний дім може бути безпечним місцем. Нажаль на час карантину,  почастішали випадки домашнього насильства(((
Тому варто пам’ятати!!!!
Домашнє  насильство це не приватна справа, а злочин, який не можна замовчувати.
Якщо ви потерпаєте від домашнього насильства, ми готові вас підтримати, незалежно від часу доби та дня тижня, тому що ваша безпека це наша відповідальність!
Куди звертатись за допомогою жертвам насильства?
Закликаємо кожного, хто страждає від насильства, або кому стало відомо про випадки насильства у сім’ї, негайно звернутись за допомогою та повідомити уповноважені органи за одним з представлених нижче телефонів:
Оперативна лінія Національної поліції України 102;
Державний кол-центр з питань запобігання домашньому насильству 15-47;
Національна “гаряча лінія громадської організації «Ла Страда Україна»: з питань протидії насильству у сім’ї на номери: 0 800 500 335 або 116 123
«Гаряча лінія» Координаційного центру з надання правової допомоги
0-800-213-103.
Гаряча лінія” питань захисту прав дітей– 0 800 500 225 або 116 111 (короткий номер з мобільного)
Національна лінія телефону довіри з питань ВІЛ/СНІДу0 800 500 45 10
Лікарі без кордонів «гаряча лінія» (безкоштовні психологічні консультації, тренінги) 044 253 77 56

         Крім того нагадуємо, що Ви можете звернутись до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини за телефоном 0 800 50 17 20, на електронну пошту hotline@ombudsman.gov.ua або направивши звернення за адресою 01008, м. Київ-08, вул. Інститутська, 21/8.

















*****************************************************
30 теплих ілюстрацій про сім’ю, які зігріють ваше серце
СЛОВА ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ, ЯКІ МАЄ ПОЧУТИ КОЖЕН, ХОЧ РАЗ У СВОЄМУ ЖИТТІ...
Привіт!
*    Я не знаю, про що ти зараз думаєш, що ти відчуваєш і що відбувається у твоєму тілі.
*    Проте я точно знаю, що тобі сказати.
*     Пробач, якщо я хоч раз зробила тобі боляче.
*     Сьогодні я хочу, щоб ти почув правду, і це дуже важливо.
*     Я рада, що ти живеш.
*     Ти належиш до цього світу.
*    Твої потреби важливі для мене.
*     Я рада, що ти – це ти.
*    Ти можеш зростати в своєму темпі.
*     Ти можеш відчувати всі свої почуття.
*     Я люблю тебе і охоче дбаю про тебе.
*     Ти можеш досліджувати і експерементувати.
*     А я буду підтримувати і захищати тебе.
*     Ти можеш скористатися усіма своїми почуттями, щоб досліджувати світ.
*    Ти можеш знати, що ти знаєш.
*    Ти можеш цікавитися усім.
*     Мені подобається , як ти проявляєш ініціативу, зростаєш і вчишся.
*     Я люблю тебе і у спокої і коли ти активний.
*    Я рада, що ти починаєш думати самостійно.
*    Ти можеш говорити «ні» і встановлювати межі.
*     Ти можеш сердитися а я допоможу тобі не зашкодити цим собі чи іншим.
*     Ти можеш вчитися думати за себе.
*    Ти можеш думати і відчувати одночасно.
*     Ти можеш знати , що тобі потрібно і просити про допомогу.
*     Ти можеш відділятися від мене. Я буду продовжувати любити тебе.
*     Пробач мені, якщо я був занадто суворий або не уважний до тебе.
*     Але сьогодні я хочу говорити не про себе.
*     Я хочу говорити про тебе.
*     І мені важливо сказати хто ти і хто інші люди.
*     Ти можеш бути сильним і водночас просити про допомогу.
*     Ти можеш спробувати різні способи та ролі, як бути сильним чи слабким.
*     Всі твої почуття прийнятні для мене.
*     Ти можеш зрозуміти де фантазія і де реальність.
*     Я люблю тебе таким, яким ти є.
*     Пробач, якщо я порушував хоч колись твої особисті кордони.
*    Я був не правий.
*     Пробач, якщо я хоч колись сказала тобі щось принизливе.
Я помилялася.
*    Ти можеш сказати «так» чи «ні» і вчитися на своїх помилках.
*     Ти можеш довіряти своїй інтуції, щоб вирішити що робити.
*    Ти можеш знайти те рішення, яке підходить тобі.
*     Ти можеш навчитися правилам, які допоможуть тобі жити з іншими.
*     Ти можеш навчитися коли і як не погоджуватися.
*     Ти можеш думати про себе і розраховувати на допомогу, замість того , щоб бути нещасним.
*    Я люблю тебе навіть, коли ми різні.
*     І мені подобається зростати разом з тобою.
*     Ти можеш знати хто ти і вчитись бути незалежним.
*    Ти можеш розвивати власні інтереси, уявлення і взаємини.
*     Ти можеш використовувати старі навички по-новому.
*     Я буду радий бачити тебе дорослим.
*     Моя любов завжди з тобою.
*    І ти можеш розраховувати на мою підтримку.
За мотивами: J. Illsley Clarke, C. Dawson. Growing Up Again, 1998

Переклад : Maria Fabrycheva
******************************************************
Марафон здорових практик 2020: 7 квітня запрошуємо на новий цикл вебінарів з питань здоров’я підлітків
Онлайн игры для детей и взрослых на РАЗИТИЕ ВНИМАНИЯ!
Аптечка самодопомоги. Як підтримати себе в стресовий період
Підписуйтесь на акаунти “Коронавірус інфо” у TikTok та  Instagram та долучайтесь до челенджу #мийруки.
Записуйте власні відео та закликайте знайомих піклуватися про своє здоров’я.
Ці прості процедури мають стати головним трендом весни.

***************************************************** 
Життєві правила, які допоможуть нам подолати кризу
Два тижні тому звичайний ритм життя українців змінився, в нашій країні запровадили серйозні карантинні заходи – власне, вперше за всю історію незалежності нашої держави.
На перший погляд, все наче б то нічого – бути постійно вдома , з сімєю. Зранку, замість того, щоб бігти на роботу – поволі заварити собі ароматну каву, насолодитись світанком, і в невимушеній атмосфері потихеньку налаштуватися на робочий лад. Та не все так просто, як здається , особливо коли батьки повинні вдома дистанційно працювати, діти – дистанційно навчатися. І так день у день. Врешті і кава набридне, і одні й ті ж люди, якими б близькими і дорогими вони не були – теж.  
Як каже нинішня соціальна реклама , прості речі рятують життя,- а в нашому випадку прості речі, про які йдеться в цій статті,  врятують наше психічне здоровя
Отож, правило перше – фільтрувати інформацію. Підтримуйте спілкування з людми , які важливі для  вас, але «відрізайте» спілкування, яке негативно на вас впливає. Один середньостатистичний панікер заражає своєю панікою ще шістьох людей зі свого оточення. Це мінімум. А от вже середньостатистичний блогер може заразити своїми настроями близько 150 осіб.
При цьому цінуйте людей з хорошим почуттям гумору. Веселощі і сміх, жарти і меми , або навіть просто повідомлення зі смайликами знімають психологічну напругу, знижують рівень стресу і гальмують виділення гормону стресу – кортизолу, який пригнічує імунітет. Ось чому позитивний настрій дуже важливий. Тому ­– не дивіться новини в режимі нон-стоп (МОЗ звітує щодня о 10 годині, тому можна проглянути оновлену інформацію якраз після цього і відкласти телефон ) і обирайте достовірні джерела ( наприклад, офіційний сайт https://covid19.com.ua/ , або офіційна група  у Viber  Коронавірус_інфо https://invite.viber.com/?g2=AQAPSUc0cPeOJUs8mkgqYKiJ3B5GnagWd2O6q30RDVlbvfEaSQdZ%2FMb43hzugV1D )
Правило друге – не дайте собі розслабитися. Ми на карантині, а не у відпустці. Соціологи вже й так вирішили за нас , що ми впадемо в депресію і з карантину вийдемо недоглянутими, заляканими і жодним чином не покращивши свої знання. Давайте їх здивуємо? Скажемо «ні» ходінню в піжамі , незастеленим ліжкам, немитому/нечесаному волоссю. А ще можна переглядати вебінар з маскою на обличчі, на яку завжди не вистачало часу, або, переглядаючи відеоурок з донечкою, заплести їй нарешті ту зачіску, яку вона давно просила.
Правило третє – графік. Це важливий момент, батьки мають працювати, а коли діти знаходяться вдома це дуже важко. Тому родині потрібно зібратися всім разом і встановити правила. Визначитися скільки часу батьки працюють, а діти навчаються, граються, малюють чи читають самостійно. Потім скільки часу всі проводять разом. Бажано, розділити помешкання на окремі зони, щоб члени сім’ї не заважали одне одному. І ще – у графіку обов’язково повинен бути відведений час, який ви проведете наодинці з собою і своїми думками. Як то кажуть, у нашому віці навіть істерики потрібно планувати. А ще краще – спланувати їх так, щоб діти вас у кризовий момент не бачили.
Правило четверте – фізична активність. Якщо ви живете в приватному будинку, то тут взагалі все просто – ви можете гуляти , робити зарядку чи просто працювати у подвірї, за умови що триматиметесь на безпечній відстані від сусідів і дотримуватиметесь вимог гігієни. Мешканцям багатоквартирних будинків з фізичною активність буде складніше, але ,як казала Мері Поппінс – «Робота – не біда, якщо уяви не шкода». Наприклад, можна зайнятись йогою, дихальною гімнастикою, тощо.
Правило п’яте – світло в кімнаті. Природного світла має бути вдосталь, інакше знижується рівень серотоніну – і зєявляється емоційна лабільність і схильність до депресії. Тому піднімайте жалюзі, розсувайте штори і насолоджуйтеся весняними промінчиками.
І головне, батьки, памятайте – наскільки страшно не було б вам, дітям все одно страшніше , вони розуміють ще менше за нас. Поясніть дітям всю серйозність ситуації, але не нагнітайте страх і паніку, старайтеся не згадувати зайвий раз про погане.

Контролюйте те, на що ви можете вплинути – і це додасть вам спокою. Відпустіть те, на що ви вплинути не можете – і це додасть вам впевненості в собі. 
******************************************************Батькам про психологічну безпеку дітей

Шановні батьки!
Пропонуємо вам декілька рекомендацій психолога,
які стануть вам у нагоді
при організації роботи з дитиною вдома.
Стати батьками - дуже легко.
Бути батьками дуже важко.
    
         Коли і з чого починається батьківство? Воно починається з прийняття рішення про те, що ми хочемо мати дитину і готові стати батьками. Це відбувається по-різному в кожній сім’ї. у кращому випадку ми плануємо мати дитину і заздалегідь готуємося до її появи на світ. Здоров’я, емоційний стан та інтелектуальний розвиток дитини залежить від стану фізичного та психічного здоров’я матері під час усього періоду вагітності, а успішність розвитку дитини - від умов життя.
    Найголовніше у житті дитини – це любов до неї з боку батьків та тих людей ,що її оточують. Важливу роль відіграє і свідоме ставлення до батьківства, грамотність у виконанні своїх батьківських обов’язків. Отже, зазирнемо у світ батьківської любові та світ знань про батьківство.
     З першого моменту життя дитина шукає любові й підтримки своїх батьків. Еріх Фромм виділив два напрямки впливу батьків на життя дитини: турбота про задоволення фізичних потреб дитини, що визначає її любов до життя. Коли батьки добре ставляться до дитини, це допомагає їй зрозуміти: життя прекрасне.
    «Виховання дітей потребує терпіння,самовідданості та внутрішньої стабільності», - стверджує спеціаліст із вивчення психологічних травм дитини Тіна Грімберг. До того ж, дуже важливо знати, які наслідки в душі дитини залишають наші вчинки, агресивна поведінка, необережні висловлювання.
            Приниження – постійне джерело психологічних травм. Як часто батьки спускають дитину з високого рівня самооцінки на низький простими словами: «дурень», «телепень», «бовдур»… Особистість знецінюється. Особливо небезпечно робити це в присутності сторонніх.
          Тероризування. Згадаймо, як часто нам доводилося спостерігати коли батьки залякують своїх дітей. Як легко вони погрожують дітям фізичною карою: «Я не знаю, що я з тобою зроблю» або «Я ладна тебе вбити!», або «Я зараз візьму ремінь, і …».
  Не менше травмує дитину й ізоляція. Наприклад, якщо дитину зачиняють у кімнаті саму або, ще гірше, в коморі, забороняють їй гратися х однолітками.
Емоційне ігнорування. Скільки батьків вважають, що суворе виховання підготує дитину до суворого життя. І тому часто відмовляють дитині у співчутті та турботі, не обіймають і не пестять, не цілують і не розмовляють з нею.
На жаль, у нашому суспільстві, виникла ілюзія, що відкрито висловлювати свої почуття погано, що не потрібно часто говорити про любов. Партнер (чоловік або дружина) має сам здогадатися, як я до нього (неї) ставляться. Так і виникли в нас психологічні стосунки між людьми, за яких ми не кажемо дитині: «Яке щастя, що ти в мене є!», «Як я тебе люблю!», «Ти для мене найрідніший».

Як же нам навчитися уникати психологічних травм дитини?

☺ Насамперед, дорослим треба навчитися формувати партнерські дружні стосунки в своїй сім’ї. навчитися уважно й шанобливо ставитися одне до одного, відкрито висловлювати свої почуття та обговорювати свої проблеми.
☺ Дуже корисно навчитися боротися зі стресом, мирно розв’язувати конфлікти, уникати їх.
☺ Добре було б зрозуміти, яких психологічних травм ви зазнали в дитинстві, і спробувати за допомогою психологів їх подолати.
☺ Вирішивши стати батьками, необхідно ознайомитися з основами дитячої та вікової психології, мистецтвом бути батьками.
☺ Необхідно навчитися практичних навичок догляду за дітьми.
☺ У своїх діях необхідно розвивати здатність розповідати про свої почуття й турботи батькам та друзям, виховувати в дітей уміння захистити свої права. Корисно розвивати в дітях уміння відкладати отримання задоволення.
    Взагалі, чим краще у вашої дитини розвинуті соціальні навички та вміння, там краще вона почувається в товаристві людей, тим краще вона захищена від психологічної травми. 

****************************************************** 


Рекомендовані програми  та завдання з  корекції розвитку для  учнів, які  навчаються на інклюзивному навчанні під  час дистанційного навчання підібрані практичним психологом Абазівської ЗОШ І – ІІІ ст   
Черевань О.І.

Відповідно до постанови КМУ від 15 серпня 2011 р. №872 тривалість індивідуального заняття  – 20-25 хвилин, тому рекомендую займатися з дітьми під час дистанційного навчання відповідно цим вимогам, посилання із завданнями додаю.
1.     Кінезіалогічні вправи для дітей,  які покращують пам’ять та увагу https://tutkatamka.com.ua/nathnennya/zdorovya/kineozologichni-vpravi-dlya-ditej-yaki-pokrashhuyut-uvagu-i-pamyat/
2.     Ігрові завдання на логіку

3.     Програми на розвиток пам’яті та уваги для встановлення на смартфон:
4.     Дихальна гімнастика
5.     Комплект мнемотаблиць "Розкажи про …" Мнемотехніка допомагає дітям: керувати процесом запам’ятовування удосконалювати своє мовлення сприяє розвитку асоціативного й образного мислення, уваги.

6.     Нейропсихологічна гра "Роби як Лорі" (повтори, якщо зможеш) https://youtu.be/nWK56OV5CBQ

7.     Нейропсихологічна гра "Спробуй повтори"

https://www.facebook.com/desing.polygraph/photos/d41d8cd9/135498574581762/

 

 

 

8.     Ігри з паличками
9.     Вправи для мозка. Стимулюють пам'ят, прискорюють мислення, роботу обох півкуль. Покращує процес читання і письма (взято с сайта Conhecimento PsicoEducacional) (https://www.instagram.com/p/B5t4oFwDXCu/
10.                         Розвиток міжпівкульних зв'язків 
https://naurok.com.ua/rozvitok-mizhpivkulnih-zv-yazkiv-4219.html
11.                         Малювання двома руками зразу
12.           Графічні диктанти



*****************************************************************

ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ УЧНІВ






ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ




ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ КОЛЕГ





1 коментар:

  1. Вітаю всіх моїх друзів, будь-хто, хто сьогодні читає це свідчення, повинен святкувати зі мною та моєю родиною, тому що для деяких людей все почалося як жарт, а інші сказали, що це неможливо. Мене звати Ізабелла Ітан, я з України, але разом із дружиною переїжджаю до Чикаго, США. Я щасливо одружений, маю двох дітей і чудову дружину. З моєю сім’єю сталося жахливе, я втратив роботу, а дружина пішла з дому, бо я не міг подбати про себе та потреби. Моя родина. Вона і мої діти в той момент. Дев’ять років мені це вдавалося, жодна жінка не підтримає мене, щоб доглядати за дітьми. Я намагаюся надіслати тести своїй дружині, але вона блокує мене у спілкуванні з нею. Я намагаюся поговорити з її другом і сім'єю, але все одно знаю, що хтось може мені допомогти, і я подав заявку до багатьох друзів, але вони все одно не дзвонять мені, поки не настане вірний день, який я ніколи не забуду в своєму житті. Коли я зустрів свого старого друга, я пояснив усі свої труднощі, і він розповів мені про чудову людину, яка допомагає йому отримати хорошу роботу в компанії Coca Cola, і він сказав мені, що він пише правопис, але я людина, яка ніколи не вірить в правопис, але я вирішив спробувати, і доктор Алаба проінструктував мене та показав, що робити За сім днів обіду заклинання. Дотримуйтесь усіх інструкцій і робіть те, про що він попросив мене. Доктор Алаба впевнений, що все буде добре, і моя дружина знову побачить мене після чудової роботи доктора Алаби. Моя дружина дзвонить мені з невідомим номером, вибачилася і сказала, що дуже сумує за мною, а наші діти і моя дружина повертаються додому. Сьогодні я керую компанією Paragon в США. Я рекомендую, якщо у вас виникнуть проблеми, надіслати електронного листа на адресу {dralaba3000@gmail.com} або WhatsApp через його контактну адресу +1(425) 477-2744 Дякую, доктор АЛАБА. і ви отримаєте найкращий результат. Приймайте речі як належне, і це забере у вас. Я бажаю вам краще .......

    ВідповістиВидалити

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.